لوگو پرشین ثبت

ابطال و تعلیق کارت بازرگانی

ابطال و تعلیق کارت بازرگانی

باتوجه به مطالب ذکر شده در خصوص کارت بازرگانی، جهت انجام امور بازرگانی اعم از صادرات و واردات اقدام به ثبت کارت بازرگانی در سامانه هوشمند اتاق بازرگانی می نماییم و پس از طی مراحل مربوطه و تهیه و بارگذاری مدارک خواسته شده و همچنین گذراندن دوره های آموزشی، کارت بازرگانی صادر می گردد. باتوجه به قوانین مربوطه، در صورت لزوم امکان ابطال و تعلیق کارت بازرگانی وجود دارد.

در این خصوص پس از ورود به سامانه کارت هوشمند بازرگانی در قسمت ورود به سایت، نام کاربری و رمز عبور درج می گردد و از گزینه های موجود در سایت امکان ابطال، تعلیق و … وجود دارد که باتوجه به مورد درخواستی انجام می پذیرد.

نکته: نام کاربری برای اشخاص حقیقی، شماره ملی شخص و برای اشخاص حقوقی، شناسه ملی شرکت می باشد، رمز عبور نیز در صورت فراموشی به شماره همراه اولیه مندرج در سامانه به صورت پیامک ارسال می گردد.

 

بیشتر بدانید:

 

اخذ کارت بازرگانی

تعلیق کارت بازرگانی

اگر کارت بازرگانی شخصی سرقت و یا مفقود گردد صاحب کارت می تواند برای جلوگیری از سو استفاده احتمالی، اقدام به تعلیق کارت بازرگانی نماید.

 

مدارک مورد نیاز جهت تعلیق کارت بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی

  1. ارائه درخواست تعلیق در سامانه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن
  2. اطلاع به اداره آگاهی در صورت سرقت
  3. اصل آگهی روزنامه مفقودی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار (نام دارنده کارت اعم از حقیقی و یا حقوقی و شماره کارت بازرگانی در روزنامه درج گردد)

 

ابطال کارت بازرگانی

ابطال کارت بازرگانی اعم از اختیاری یا اجباری می باشد. در حالت اختیاری شخص می تواند با اعلام درخواست مذکور در سامانه و ارائه مدارک مورد نیاز انصراف خود را از داشتن کارت بازرگانی اعلام نماید.

در حالت اجباری اگر دارنده کارت مجرم شناخته شده باشد علاوه بر مجازاتی که بر اساس حکم دادگاه به آن محکوم می شود، کارت بازرگانی آن شخص به صورت موقت یا دائم باطل می شود.

نکته: اگر پس از صدور کارت بازرگانی مشخص گردد که صاحب کارت فاقد یک یا چند شرط دریافت کارت بازرگانی می باشد، وزارت بازرگانی می تواند نسبت به ابطال کارت مذکور راسا اقدام کند. در صورتیکه اتاق بازرگانی به این امر واقف شد می بایست موضوع را به وزارت بازرگانی منعکس کند.

 

 

تغییر کارت بازرگانی

 

مدارک مورد نیاز جهت ابطال کارت بازرگانی شخص حقیقی

  1. تقاضای شخص در 1 نسخه
  2. گواهی مفاصا حساب دارائی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال (به همراه داشتن برگه های قطعی سالهایی که کارت بازرگانی اعتبار داشته و همچنین ارائه اظهارنامه های ارزش افزوده و یا اظهارنامه های مالیاتی سالهای 90 به بعد الزامی است)
  3. گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال (در صورت تولیدی بودن)
  4. اصل کارت بازرگانی
  5. اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی در 1 نسخه از اداره ثبت شرکتها واقع در تقاطع مدرس و میرداماد

 

مدارک مورد نیاز جهت ابطال کارت بازرگانی شخص حقوقی

1- تقاضای شخص در 1 نسخه
2-  گواهی مفاصا حساب دارائی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال (به همراه داشتن برگه های قطعی سالهایی که کارت بازرگانی اعتبار داشته و همچنین ارائه اظهارنامه های ارزش افزوده و یا اظهارنامه های مالیاتی سالهای 90 به بعد الزامی است)
3- گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال
4- اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی در 1 نسخه از اداره ثبت شرکتها واقع در تقاطع مدرس و میرداماد
5- صورتجلسه مجمع عمومی برای شرکتهای سهامی عام و شرکتهای سهامی خاص و صورتجلسه هیئت مدیره برای سایر شرکتها مبنی بر ابطال کارت بازرگانی (در صورت عدم انحلال)
6- تصویر روزنامه رسمی اعلام انحلال شرکت در 1 نسخه (در صورت انحلال)
7- اصل کارت بازرگانی

 

شرایط و نحوه ثبت درخواست ابطال و تعلیق کارت بازرگانی

پس از ورود به سایت اتاق بازرگانی صنایع و معادن اقدام به ورود اطلاعات اولیه و دریافت فرمهای ارائه شده توسط سازمان نموده و پس از تکمیل مدارک، فایل های درخواستی را به همراه سایر مدارک در سیستم بارگزاری می نماییم.

پس از تایید توسط کارشناسان اتاق بازرگانی با در دست داشتن اصل مدارک بارگذاری شده، به سازمان مربوطه مراجعه نموده و پس از تایید مدارک توسط کارزشناسان اتاق، کارت بازرگانی مربوطه ابطال و یا تعلیق می گردد.

 

 

از همراهیتان متشکریم

گروه مشاوران حقوقی پرشین ثبت ارائه دهنده خدمات ثبتی و حقوقی به متقاضیان در کوتاه ترین زمان می باشد، رضایت متقاضیان محترم، مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما از افتخارات این مجموعه می باشد.
راه های ارتباطی ما:

شماره تماس:

  • 09120330282
  • 02188594273

آدرس وبسایت

پست الکترونیکی:

شروع گفتگو
سلام! چطور میتونم کمکتون کنم؟