لوگو پرشین ثبت

ثبت برند بین المللی

ثبت برند بین المللی

برند به نشان تجاری گفته می شود که برای معرفی کالا یا خدمات شما ثبت می گردد و باعث شهرت محصول شما می شود. همچنین با ثبت برند خود می توانید از سو استفاده احتمالی اشخاص جلوگیری نمایید. تقسیم بندی کلی ثبت برند در ایران به دو صورت ثبت برند داخلی و ثبت برند بین المللی (ثبت مادرید) می باشد.

مزایای ثبت برند بین المللی

به دلیل اینکه بسیاری از افراد و شرکتهای تجاری به فعالیت برون مرزی و بین المللی می پردازند حفظ حقوق برند شرکتها بسیار حائز اهمیت است و برای به دست آوردن این حمایت، میبایست ثبت برند شما در آن کشور انجام شود. باتوجه به عدم امکان ثبت برند در تمامی کشور ها تعدادی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس که حدود 85 کشور می باشند و ایران نیز عضو این کنوانسون است، سیستمی را به نام سیستم مادرید برای حمایت و ثبت برند راه اندازی نمودند و وظیفه آن را با سازمان ثبت جهانی برند (WIPO) واگذار کردند.

متقاضیان تنها با یک تقاضانامه بین المللی واحد به یکی از زبان های (فرانسه، انگلیسی یا اسپانیولی) و با پرداخت یک تعرفه به فرانک سوئیس، خدمات و حمایت از برند تجاری در کشورهای تعیین شده را برای خود دریافت می نمایند.

 

همچنین بخوانید:

ثبت برند فارسی

شرایط و نحوه ثبت برند بین المللی

برای ثبت برند بین المللی در ابتدا می بایست برند مورد نظر در کشور مبدا (به طور مثال ایران)  به ثبت برسد و مورد بررسی قرار گیرد و سپس از طریق اداره مالکیت صنعتی درخواست ثبت بین المللی برند ارائه شود.

هر شخص می تواند پس از ثبت برند خود در کشور مبدا اقدام به ثبت لوگو در تمام 85 کشور عضو موافقتنامه مادرید و یا به انتخاب خود، تعدادی از آن کشورها طبق قوانین داخل هر کشور نماید. این قوانین شامل نحوه انتشار در روزنامه ونوع طبقه بندی کالاها نیز می شود و هزینه های قانونی هر کشور به صورت جداگانه محاسبه می گردد و به فرانک سوئیس به حساب WIPO  قابل پرداخت است.

بیشتر بدانید:

ثبت برند لاتین

 

مدارک لازم جهت ثبت برند بین المللی

  1. دریافت اطلاعات مربوط تقاضا، ثبت و هزینه ها از آدرس MADRID SYSTEM/WIPO.INT
  2. نامه درخواست ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ثبت مالکیت معنوی و علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر
  3. معرفی نامه برای اشخاص حقوقی روی سربرگ شرکت امضا شده توسط مدیران و صاحبین امضا شرکت به همراه مهر شرکت
  4. ارائه وکالتنامه رسمی در صورت وجود وکیل
  5. اخذ کارت بازرگانی
  6. ارائه کلیه مدارک ارائه شده هنگام ثبت در کشور مبدا  اعم از برابر با اصل کپی شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان امضا شرکت
  7. روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت ( تغییرآدرس- انتخاب مدیران و دارندگان امضا) حسب مورد
  8. کپی شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شده اشخاص حقیقی
  9. تکمیل یکی از فرمهای MM1, MM2, MM3 دریافتی از سایت WIPO باتوجه به تقاضای ثبت در کشورهای عضو موافقتنامه، پروتکل یا هردو (در3نسخه)
  10. گواهینامه ثبت علامت تجاری در کشور مبدا یا کپی برابر با اصل آن
  11. برگه مقاصا هزینه ها
  12. رسید هزینه های مربوط به بررسی اظهارنامه بین المللی که از طریق تکمیل فرم برآورد هزینه موجود در سایت WIPO  و به فرانک سوئیس تعیین می گردد.
  13. نکته: هزینه ثبت برند بین المللی پس از ارائه اظهارنامه به اداره مالکیت معنوی بر اساس تعداد طبقات برند و کشورهای مورد تقاضا تعیین می شود و به فرانک سوئیس به حساب WIPO  قابل پرداخت است.
  14. تکمیل فرم مخصوص لاتین

 

از همراهیتان متشکریم

گروه مشاوران حقوقی پرشین ثبت ارائه دهنده خدمات ثبتی و حقوقی به متقاضیان در کوتاه ترین زمان می باشد، رضایت متقاضیان محترم، مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما از افتخارات این مجموعه می باشد.
راه های ارتباطی ما:

شماره تماس:

  • 09120330282
  • 02188594273

آدرس وبسایت

پست الکترونیکی:

شروع گفتگو
سلام! چطور میتونم کمکتون کنم؟