لوگو پرشین ثبت

ثبت شرکت در چین

ثبت شرکت در چین

چین از کشور های بزرگ و پرجمعیت دنیاست که از لحاظ جلب سرمایه گذاری و رشد اقتصادی بسیار قوی می باشد. این کشور دارای دستاوردهای فراوان در کاهش رکود اقتصادی و سرمایه گذاری بین المللی است و می توان به قاطعیت گفت که هیچ کشوری به اندازه چین، برای کارآفرینی و ثبت شرکت وجود ندارد، همچنین مناطق آزاد چین شامل: شانگهای و هنگ کنگ از سرمایه گذاری در این مناطق استقبال می کنند و بهترین راه برای توسعه کسب و کار در سطح بین الملل اقدام به ثبت شرکت در چین می باشد

مزایای ثبت شرکت در چین

  • چین قوانین محکمی برای بهبود اقتصاد خارجی صادر کرده است تا اطمینان و تضمین تجار و بازرگانان خارجی در این کشور فراهم شود
  • تمامی کشور های بزرگ دنیا در چین سرمایه گذاری کردند و می توان به قاطعیت این کشور را اولین کشور دنیا در راه اندازی کسب و کار نام برد
  • پس از ثبت شرکت در چین می توان نسبت به ثبت لوگو اقدام نمود
  • دولت طبق قوانین مصوب از بازرگانان داوطلب به سرمایه گذار در محدوده های  اکتشاف جامع کشَاورزی، انرژی، راه و ترابری، مواد اولیه مهم، فناوری عالی و جدید، استفاده جامع از منابع، حفاظت از محیط زیست و به طور کلی ثبت شرکت در چین حمایت می کند و آنها را به سرمایه گذاری در این خصوص تشویق می نماید

سرمایه گذاری در چین

سرمایه کذاری و ثبت شرکت در چین به طریق زیر قابل انجام است:

  

دفاتر نمایندگی  (Representative Office)

این دفاتر مخصوص اشخاص حقوقی است ایجاد آن باعث ایجاد ارتباط شرکت مادر با متقاضان می باشد و برای کسانی که می خواهند تجارت خود را گسترش دهند و در چین نیز آن را مدیریت کنند بسیار مفید است.

در این دفاتر، تمامی مسائل حقوقی اعم از مالیات، فاکتورها، تعهدات به عهده شرکت مادر است و برای ایجاد دفتر نمایندگی، اخذ ویزای کار، اجازه اقامت و استخدام نیروی محلی بطور قانونی مجاز است.

از مزایای دفاتر نمایندگی می توان به: 1- خرید محصولات داخلی برای صادرات یا بنگاه های علاقه مند به فروش محصولات خارجی 2- شرکت در مناقصات بین المللی اشاره نمود.

 

بیشتر بدانید:

ثبت شرکت در عمان

 

سرمایه گذاری مشترک با مسئولیت محدود

شرکت مشترک با مسئولیت محدود بین یک شرکت چینی و سرمایه گذار خارجی شکل می گیرد که در آن شریک یا شرکای خارجی مالک بیش از 25% از سهام شرکت می باشد و همچنین به این نکته می بایست اشاره نمود که ایجاد شرکت مشترک، تاسیس یک شرکت جدید با مالکیت دوطرفه است و نه ادغام شرکت داخلی و خارجی.

لازم به ذکر است که در این نوع شرکتها، میزان مسئولیت هر شخص دربرابر دیون و اشخاص ثالث شرکت، به اندازه سهم الشرکه آن شخص در شرکت می باشد.

تأسیس شرکت های مشترک جزء اولین و معروف ترین شخصیت حقوقی تجاری می باشد اما با توجه به اینکه امکان تاسیس شرکت مستقل وجود دارد، امروزه ثبت این شرکت از جذابیت برخوردار نیست. ایجاد این نوع شرکت می تواند وسیله ورود به بخش صنعتی باشد که در غیر این صورت محدود به 100درصد سرمایه گذاری خارجی است. در این شرکت دارایی های شریک را به طور کامل از نظر کیفیت، محدودیت ها و صحت مالکیت ازجمله مالکیت زمین، ساختمان و کلیه امور مرتبط بررسی نمایید تا با کمترین مشکل در روند انجام فعالیت اقتصادی خویش مواجه شوید.

  

شرکت بازرگانی با سرمایه خارجی

با توجه به قوانین تصویب شده در چین، سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند اقدام به دریافت مجوز صادرات و واردات نمایند و شرکت های عمده، خرید و فروش، مالکیت صددرصد  و … تاسیس کنند و در بازار چین مبادرت به خرید و فروش کنند این نوع شرکت به نوعی شرکت با مالکیت کاملا خارجی به حساب می آید.

  

شرکت با مالکیت خارجی

این شرکت ها انعطاف پذیر بوده و خطرات استخدام شرکت های محلی را ندارد در واقع شرکت با مالکیت 100% خارجی این است که مالک صد در صد شرکت، شخص خارجی در سرزمین چین می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در چین

  • احداث کارخانه و پیدا کردن جای مناسب
  • ثبت قانونی در چین و همچنین ثبت دفتر نمایندگی شرکت ایرانی در چین
  • ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی و فارسی و بالعکس
  • افتتاح حساب بانکی به نام شرکت در چین
  • پیداکردن شرکای مناسب (درصورت وجود شریک خارجی)
  • استخدام کارکنان محلی و خارجی طبق نیازهای مشتری
  • اخذ گواهینامه های رسمی و سایر گواهی های مورد نیاز بر اساس نوع کالا و خدمات در شرکت
  • انجام امور حسابداری ،حسابرسی
  • انجام امور مربوط به مالیات شرکت
  • تامین مواد اولیه مربوطه به فعالیت شرکت در کشور چین

 

همچنین بخوانید:

ثبت شرکت در ایتالیا

 

از همراهیتان متشکریم

گروه مشاوران حقوقی پرشین ثبت ارائه دهنده خدمات ثبتی و حقوقی به متقاضیان در کوتاه ترین زمان می باشد، رضایت متقاضیان محترم، مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما از افتخارات این مجموعه می باشد.

راه های ارتباطی ما:

شماره تماس:

  • 09120330282
  • 02188594273

آدرس وبسایت:  www.persiansabt.com

پست الکترونیکی:  info@persiansabt.com

شروع گفتگو
سلام! چطور میتونم کمکتون کنم؟