لوگو پرشین ثبت

ثبت شرکت در بلژیک

ثبت شرکت در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا و در شمال کشور هلند است و جزء کشورهای اروپایی به حساب می آید و کشوری آرام، امن و از پیشرفته ترین کشور های اروپایی به شمار می آید. این کشور بنا بر موقعیت های اقتصادی و سیاسی که دارد جزء پیشترفته ترین کشورها برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت محسوب می شود. باتوجه به موقعیت اقتصادی این کشور؛ دولت بلژیک از همه سرمایه گذاران چه سرمایه گذاری های بسیار بزرگ و چه کسانی که اقدام به ثبت شرکت هایی هرچند کوچک می کنند حمایت می نماید و همچنین با ثبت شرکت در بلژیک، امکان اخذ اقامت در آن فراهم خواهد شد.

شرایط ثبت شرکت در بلژیک

برای ثبت شرکت در بلژیک، نیاز به ثبت دفتر و افتتاح حساب بانکی در بلژیک است و همچنین اشاخص می بایست اقدام به ارائه نمونه امضا، فرم های مخصوص، اساسنامه شرکت و مدارک هویتی نماید که تمامی مراحل فوق در برابر سردفتر در کشور بلژیک انجام می پذیرد. در ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرعت شروع کسب و کار شما بالا می رود و بدون نیاز به مشورت شرکا، در خصوص انجام فعالیت ها هیات مدیره اتخاذ تصمیم می نماید.

تعیین میزان سرمایه، گزارش حسابرس و ارائه کسب و کار برای ثبت شرکت الزامی است.

مزایای ثبت شرکت در بلژیک

  1. ورود به بازارهای اقتصادی
  2. اخذ اقامت آن کشور
  3. مالیات 9 درصد که بستگی به میزان کارکرد شرکت دارد
  4. ثبت لوگوی شخصی

 

بیشتر بدانید:

ثبت شرکت در سوئد

  

انواع شرکت ها در بلژیک

  • شرکت با مسئولیت محدود

بهترین و ساده ترین نوع شرکت در این کشور می باشد که با یک سهامدار قابل ثبت است.

دراین خصوص می بایست مبلغی مشخص به حساب شرکت واریز گردد و سهام مورد نظر انتقال یابد. سهام اولیه تقسیم بندی مشخصی می شود و امکان عرضه آن به مردم به صورت عمومی وجود دارد که در این خصوص، جلب رضایت 50 درصد از سهامداران الزامی است.

 

  • شرکت با سهامی عام محدود

ثبت این نوع شرکت ها با حداقل 2 سهامدار امکان پذیر است که سرمایه موجود شرکت به سهام قابل انتقال تبدیل می شود و پس از عرضه به بازار، در صورت نیاز ثبت می گردد.

 

  • ثبت شرکت با مشارکت محدود

در این نوع شرکت به حداقل 3 شخص حقیقی و حقوقی نیاز است که با سرمایه مشخص، اقدام به راه اندازی شرکت می نمایند و میزان شراکت بین آنها در شش ماه اول سال مالی می تواند کاهش و یا افزایش پیدا کند.

با توجه به ریسک بالا و نوسانات موجود در این نوع شرکتها، معمولا ثبت شرکت به این نوع مرسوم نمی باشد.

 

  • شرکت با پارتنرشیپ عادی

وقتی شخصی توانایی فراهم کردن سرمایه اولیه خود را ندارد یا امکان ارائه این سرمایه را به طور یکجا ندارد می تواند برای ادامه فعالیت به پارتنرشیپ رجوع می کنند.

اشخاص می توانند یک پارتنرشیپ با واحد مشخص درخصوص اهداف اقتصادی مشترک انتخاب نمایند و مسئولیتی که برای پارتنرها ایجاد می شود نامحدود است و هر شخص می تواند برای تصمیمات تجاری اتخاذ تصمیم نماید.

درصورت انحلال شرکت، هر شخص می تواند سرمایه عرضه شده را ادعا نماید که در این صورت برای تمام اعضا دارای منفعت خواهد بود.

 

  • شرکت با پارتنرشیپ محدود

شرکت با پارتنرشیپ محدود به دو دسته پارتنر فعال و غیرفعال تقسیم می گردد

پارتنر فعال به این معنی است که افراد تمامی تصمیمات را به عهده گرفته و تمامی اعضا برای گروه تصمیم گیری می کنند.

اما در پارتنر غیرفعال، هریک از اعضا بر روی میزان مشارکتشان تصمیم گیری می کنند و مسئولیت هر شخص، در واقع به میزان سهام شخص خواهد بود.

در ثبت شرکت با پارتنر محدود نیز نیاز به شرمایه حداقلل نیست و اشخاص می توانند درصورت تمایل سرمایه گذاری کنند که تحت عنوان اعضا غیرفعال شناخته می شوند.

درصورت انحلال شرکت، هرشخص می تواند سرمایه خود را باز پس بگیرد.

 

  • شرکت محدود به سهام

در این نوع شرکت، نیاز به حداقل سرمایه خواهد بود و توسط پارتنر و سهامداران تاسیس می شود و مسئولیت هرشخص محدود به ارزش سهام هریک است.

مدیریت این شرکت به صورت نامحدود توسط یکی از اعضا می باشد.

سهام این شرکت قابل نقل و انتقال به غیر می باشد.

 

  • شعبه و نمایندگی

از سری اقدامات تجاری ارزان و مناسب در بلژیک ثبت شعبه و نمایندگی در آن کشور است که به نوعی هم برای شرکت مادر و هم برای نماینده آن، سود آور است و فعالیت اقتصادی نمایندگی ها از سوی شرکت بارها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت متحمل شدن ضرر و زیان برای شرکت، متوقف خواهد شد.

مدارک ثبت شرکت در بلژیک

  1.  مدارک هویتی فرد از جمله پاسپورت یا گذرنامه
  2.   آدرس شرکتی که به ثبت می رسد
  3. ارائه نام شرکت
  4. تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت
  5. ارائه طرح توجیحی
  6. کپی آخرین مدارک تحصیلی
  7. وکالتنامه
  8. بازنمودن حساب بانکی و واریز نمودن تمام سرمایه اولیه به آن حساب
  9. پرینت حساب بانکی و سند مالکیت

هزینه ثبت شرکت در بلژیک

در صورتیکه قصد ثبت شرکت در کشور بلژیک را دارند باید سرمایه ایی در حدود61500 یورو داشته باشید که این میزان بر اساس نوع شرکت و فعالیت شما ممکن است بالاتر و یا پایین تر شود.

 

همچنین بخوانید:

ثبت شرکت در ارمنستان

 

از همراهیتان متشکریم

گروه مشاوران حقوقی پرشین ثبت ارائه دهنده خدمات ثبتی و حقوقی به متقاضیان در کوتاه ترین زمان می باشد، رضایت متقاضیان محترم، مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما از افتخارات این مجموعه می باشد.

راه های ارتباطی ما:

شماره تماس:

  • 09120330282
  • 02188594273

آدرس وبسایت:  www.persiansabt.com

پست الکترونیکی:  info@persiansabt.com

شروع گفتگو
سلام! چطور میتونم کمکتون کنم؟