لوگو پرشین ثبت

ثبت شرکت نسبی

ثبت شرکت نسبی - پرشین ثبت

  

ثبت شرکت نسبی

شرکتهای نسبی تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند نفر که هر یک از شرکاء فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت دارند مسئول می باشند برای امور تجاری تشکیل می گردد و در اداره ثبت شرکت ها به عنوان ثبت شرکت نسبی ثبت می شوند.

نکته: در شرکتهای نسبی ذکر عبارت (شرکت نسبی) و لااقل اسم یک نفر از شرکاء باید ذکر گردد و در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی نباشد بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عباراتی مانند و شرکاء یا برادران الزامی می باشد .

نکته: زمانی که دارای شرکت برای تادیه قروض شرکت کافی نباشد شرکاء شرکت فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت دارند در برابر طلبکاران مسئولیت دارند و مادامی که شرکت منحل نشده باشد مطالبه قروض اشخاص طلبکار از خود شرکت می باشد فقط پس از انحلال شرکت طلبکاران می توانند از فرد فرد شرکاء فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت دارند در خواست تادیه را داشته باشند .

طبق ماده 188 لایحه اصلاحی قانون تجارت هر شخص که به عنوان شرکت ضامن در شرکت های نسبی موجودی داخل گردد به نسبت سرمایه ای که در شرکت می گذارد مسئول مسئول قروضی هم خواهد بود که شرکت قبل از ورود او داشته اعم از این که در اسم شرکت تغییری داده شده باشد یا نشده باشد قرار شرکاء بر خلاف این ترتیب نسبت بر اشخاص ثالث بلااثر است.

نکته: نوع شرکت های نسبی شخصی می باشد و برای سرمایه شرکت حداقلی معین نشده است و محدودیتی ندارد تقسیم سرمایه و ضرر و زیان بین شرکاء به نسبت سهم الشرکه می باشد حداقل تعداد مدیران در این شرکت یک شخص از شرکاء یا غیر از شرکاء می باشد و مدت ماموریتی آنان محدودیتی ندارد نحوه انتقال سهم الشرکه به اتفاق آراء امکانپذیر است تاثیر فوت و محجوریت شرکاء می تواند موجب انحلال شرکت باشد.

می توان گفت ارکان اصلی شرکت نسبی به شرح ذیل می باشد:

1- شرکا   2- مدیر

در شرکت نسبی حداقل یک مدیر به انتخاب شرکا یا خارج از آن انتخاب می شود که مسئولیت حقوقی آن مثل وکیل است.

مانند شرکت با مسئولیت محدود، می بایست اوراق شرکت به امضا شرکا برسد و تمام مبلغ سرمایه پرداخت گردد و در صورتی که سرمایه غیر نقدی باشد توسط کارشناسان ارزیابی و تحویل می گردد.

ثبت شرکت نسبی - پرشین ثبت

مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت شرکت نسبی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی اشخاص
  • میزان سرمایه و سهم الشرکه هرشخص
  • تعیین سمت اشخاص
  • تعیین وضعیت حق امضا
  • موضوع فعالیت و در صورت مجوزی بودن موضوع فعالیت، اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح الزامی است.
  • آدرس و کدپستی شرکت و اشخاص
  • شماره همراه و شماره ثابت
  • اسامی شرکت که می بایست از سه سیلاب به بالاتر و شامل اسامی خاص باشد
  • دو نسخه از اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، صورتجلسه و ابلاغیه تایید نام که پس از ثبت اطلاعات در سایت ثبت شرکتها و تکمیل اطلاعات در آن، قابل پرینت و امضا می باشد و دارای بارگد و شماره پیگیری مربوطه در بالای صفحه است
  • در صورت وجود وکیل، اصل وکالتنامه به همراه سایر مدارک الزامی است

ثبت شرکت نسبی - پرشین ثبت

شرایط تشکیل ثبت شرکت نسبی

  1. حداقل 2 شریک
  2. قید عبارت (نسبی) قبل یا بعد از نام
  3. پرداخت تمام سرمایه نقدی و تسلیم سرمایه غیرنقدی

بیشتر بدانید:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نحوه ثبت شرکت نسبی

پس از ورود به سامانه ثبت شرکتها به نشانی www.sherkat.ssaa.ir و درج اطلاعات خواسته شده در سامانه، اقدام به پذیرش نهایی درخواست ثبت شرکت نسبی نموده و در هر مرحله شماره پیگیری مندرج در بالای سایت را برای مراحل بعد یادداشت می نماییم. پس از مهلتی که معمولا دو روز کاری می باشد و نام های درخواستی شرکت توسط کارشناسان تایید نام بررسی گردید در صورت تایید نام می بایست از اوراق ارائه شده شامل (ابلاغیه تاییدنام، تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسات و رسید پذیرش) در دو نسخه پرینت گرفته و به امضا کلیه اشخاص اعم از شرکا و اعضا هیات مدیره رسانده شود و سپس به همراه سایر مدارک به نشانی ثبت شرکتهای شهر مورد نظر از طریق پست ارسال گردد.

لازم به ذکر است که : 1- پست اوراق ثبت شرکتها نیازمند تهیه پاکت و پوشه مخصوص تاسیس بوده و می بایست به باجه های پستی که امور ثبت شرکتها را انجام می دهند مراجعه شود 2- پس از پست اوراق، درج بارکد پستی در قسمت پیگیری درخواست و در محل های مشخص شده الزامی است 3- در طول انجام عملیات ثبت، توسط پیامک های سامانه وضعیت پرونده برای شما ارسال می گردد همچنین می توانید با مراجعه به سایت و از قسمت پیگیری درخواست، درخواست ثبت خود را پیگیری نمایید.

همچنین بخوانید:

صورتجلسات شرکت نسبی

از همراهیتان متشکریم

گروه مشاوران حقوقی پرشین ثبت ارائه دهنده خدمات ثبتی و حقوقی به متقاضیان در کوتاه ترین زمان می باشد، رضایت متقاضیان محترم، مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما از افتخارات این مجموعه می باشد.
راه های ارتباطی ما:

شماره تماس:

  • 09120330282
  • 02188594273

آدرس وبسایت

پست الکترونیکی:

شروع گفتگو
سلام! چطور میتونم کمکتون کنم؟