لوگو پرشین ثبت

آگهی دعوت شرکت

آگهی دعوت شرکتآگهی دعوت شرکت

دعوت از سهامداران به جهت تشکیل مجامع عمومی باید از طریق انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار انجام گیرد و انتشار آگهی دعوت شرکت باید با رعایت مقررات و قوانین صورت گیرد چون در ثبت صورتجلسات، آگهی دعوت از مهمترین مسائل در ثبت صورتجلسات است چون در صورت عدم رعایت تشریفات و اشتباه در درج آگهی زمان و هزینه های زیادی صرف می شود و می بایست تمامی مراحل از ابتدا در روزنامه کثیرالانتشار و اداره ثبت شرکتها انجام گردد.

 

راه های انتشار آگهی دعوت شرکت

هر یک از مراجع شرکت مانند هیات مدیره، سهامداران و بازرسان شرکت می توانند در شرایط مختلف اقدام به دعوت و انتشار آگهی نمایند.

همچنین بر اساس ماده 136 لایحه اصلاحی قانون تجارت، در شرایط خاصی ممکن است آگهی دعوت توسط مرجع ثبت شرکتها منتشر گردد و ذی نفع می تواند از مرجع مربوطه درخواست انتشار آگهی نماید. انتشار آگهی دعوت هم برای اطلاع رسانی به سهامداران ست و هم با چنبه رسمی ای که دارد فرایند تشکیل مجامع را تضمین می کند.

  

مراحل انتشار آگهی در روزنامه را در مقاله زیر بخوانید:

انتخاب روزنامه شرکت

  

زمان آگهی دعوت شرکت و تشکیل مجامع

از زمانی که آگهی دعوت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار چاپ می شود تا زمانی که مجمع تشکیل می گردد فاصله زمانی بین 10 تا 40 روز وجود دارد که سهامدارانی که قصد شرکت در این مجمع را دارند باید به شرکت مراجعه نموده و برگه ورودی دریافت کند

قانون گذار انتشار آگهی دعوت شرکت را برای دعوت از مجامع الزامی دانشته تا حقوق سهامداران و اشخاص ذینفع ضایع نشود.

 

نحوه انتشار آگهی دعوت شرکت

به جهت دعوت مجمع برای حضور سهامداران در جلسه مورد نظر باید در آخرین روزنامه ای که توسط مجمع عادی انتخاب شده است اقدام به انتشار آگهی دعوت شود و مرجع دعوت کننده اعم از سهامداران، بازرسان وهیات مدیره متن آگهی دعوت خود را (که در ادامه نمونه های آن قابل مشاهده است) روی سربرگ شرکت با درج امضا خود به روزنامه کثیرالانتشار مورد نظر ارجاع می نماید و سپس در صورت تایید متن توسط روزنامه، اداره روزنامه تاریخ اولین چاپ را اعلام می نماید.

از تاریخ چاپ روزنامه تا تشکیل مجمع مدتی بین 10 تا 40 روز لحاظ می گردد یعنی در متن آگهی دعوت تاریخ تشکیل مجمع باید 10 تا 40 روز بعد از چاپ باشد.

پس از چاپ آگهی دعوت در روزنامه کثیرالانتشار و در صورتی که حد نصاب قانونی برای تشکیل آن مجمع رعایت شد (معمولا با حضور 2/3 یا بیش از نیمی از سهامداران انجام می شود) با همان دعوت اول، مجمع قابل تشکیل است و در صورتی که به حد نصاب مقرر در قانون نرسید اقدام به دعوت دوم می نمایند در صورت رسیدن به حد نصاب قانونی در مرحله دوم، مجمع تشکیل می شود در غیر اینصورت مجمع قابل تشکیل شدن نیست و باید از مراجع قضایی اقدام گردد.

برای اطلاع از موارد قانونی مجامع به مقاله زیر مراجعه کنید

مجامع عمومی شرکت و تصمیمات آنها

لازم به ذکر است در شرکتهای سهامی خاص و با مسئولیت محدود و یا سایر شرکتهایی که امکان دسترسی به تمامی سهامداران وجود دارد و مجمع با حضور 100 درصد  سهامداران و اعضا تشکیل می گردد الزامی برای انتشار آگهی دعوت وجود ندارد زیرا آگهی دعوت شرکت جهت دعوت به حضور در مجمع مذکور است و زمانی که به طور قطع تمامی سهامداران حضور به  عمل می آورند ضروری نیست.

  

موارد مهم در متن آگهی دعوت شرکت

  1. در متن آگهی دعوت 4 مورد ضروری وجود دارد که حتما میبایست درج شود:
  2. نوع مجمع، تاریخ و ساعت تشکیل جلسه مشخص شود
  3. مشخصات شرکت مانند نام، نوع شرکت، شماره ثبت و شناسه ملی باید در متن آگهی ذکر گردد
  4. نشانی کامل پستی محل تشکیل جلسه (به ذکر عبارت محل قانونی شرکت اکتفا نشود)
  5. دستور جلسه به صورت دقیق و کامل
  6. اگر آگهی نوبت دوم است باید ذکر شود
  7. مقام دعوت کننده باید مشخص باشد ( در ماده 14 اساسنامه‌های نمونه اداره ثبت شرکت‌ها، مقام صالح برای دعوت مجمع عمومی، هیئت مدیره است لذا ذیل آگهی بهتر است عبارت «هیئت مدیره» ذکر شود)

    

نحوه دعوت از بستانکاران برای شرکت منحل شده

پس از آنکه انحلال شرکت در اداره ثبت شرکتها آگهی شد مدیر تصفیه باید ظرف حداکثر دو سال نسبت به دعوت از بستانکاران در روزنامه کثیرالانتشار شرکت اقدام کند تا کسانی که از شرکت طلب دارند مراجعه نمایند (ظرف 1 سال) و پس از آن مدیر تصفیه می تواند نسبت به تقسیم سود و دارایی های شرکت به نسبت سهام هر سهامدار اقدام نماید.

نمونه متن آگهی دعوت از بستانکاران در ادامه درج گردیده است.

 

نمونه متن آگهی دعوت شرکت

نمونه متن های آگهی دعوت شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد:

  • نمونه آگهی دعوت شرکت سهامی خاص از سهامداران برای تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه

آگهی دعوت سهامداران شرکت………………………………. سهامی خاص ثبت شده به شماره ثبت ……………………. و شناسه ملی ………………….

بدینوسیله از کلیه سهامداران شرکت دعوت می شود تا در جلسه مجمع عمومی (عادی سالیانه) یا (عادی بطور فوق العاده) که در ساعت ……………. مورخ ……………. در آدرس ……………. خیابان……………. کوچه ……………. کدپستی……………. تلفن……………. تشکیل می گردد حضور بهمراه رسانند.

دستور جلسه:

  1. انتخاب اعضای هیات مدیره
  2. انتخاب بازرسین
  3. انتخاب روزنامه کثیر الانتشار
  4. تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان سالانه و تعیین پاداش هیات مدیره و بازرسین

هیات مدیره شرکت

   

  • نمونه آگهی دعوت شرکت سهامی خاص از سهامداران برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

آگهی دعوت سهامدارن شرکت…………………………………. سهامی خاص ثبت شده به شماره ……………… و شناسه ملی …………………. جهت تشکیل  مجمع عمومی فوق العاده.
بدین وسیله از کلیه سهامداران شرکت دعوت می شود تا در جلسه مجمع عمومی فوق العاده در ساعت ……… مورخ ……………….. در آدرس ……………………. خیابان……………………..   کوچه ……………………. کدپستی …………………….. تلفن …………………  تشکیل می گردد حضور بهم رسانند.

دستور جلسه:
بر اساس تصمیمات درخواستی مانند نمونه زیر یک یا چند تای آن انتخاب و در آگهی نوشته شود.

  1. تغییر محل شرکت
  2. تغییر موضوع شرکت
  3. اصلاح یا تغییر اساسنامه
  4. افزایش / کاهش سرمایه شرکت
  5. انحلال شرکت
  6. تغییر نام شرکت
  7. تأسیس شعبه شرکت و….

هیات مدیره شرکت

   

  • نمونه آگهی دعوت تبدیل نوع سهام بانام به بی نام در رعایت ماده 47 لایحه اصلاحی قانون تجارت

باتوجه به تصویب مجمع عمومی فوق العاده مورخ ………………..در اجرای ماده 47 لایحه اصلاحی قانون تجارت مبنی بر تبدیل کلیه سهام شرکت از بانام به بی نام، لذا از کلیه سهامداران شرکت دعوت به عمل می آید از تاریخ انتشار این آگهی به مدت 60 روز نسبت به تبدیل سهام خود به مرکز شرکت به آدرس: …………………………………………………………………………………………………………………… مراجعه نمایند. بدیهی است که پس از انقضاء مدت مذکور برابر تعداد سهامی که تبدیل نشده است سهام بی نام صادر و در مرکز شرکت نگهداری خواهد شد.

  • نمونه آگهی دعوت تبدیل نوع سهام بی نام به بانام در رعایت ماده 44 لایحه اصلاحی قانون تجارت

باتوجه به تصویب مجمع عمومی فوق العاده مورخ ……………… در اجرای ماده 44 لایحه اصلاحی قانون تجارت مبنی بر تبدیل کلیه سهام شرکت از بی نام به بانام، لذا از کلیه سهامداران شرکت دعوت به عمل می آید از تاریخ انتشار این آگهی به مدت 6 ماه نسبت به تبدیل سهام خود به مرکز شرکت به آدرس : ……………………………………………………………………………………………………………………
مراجعه نمایند.
بدیهی است که پس از انقضاء مدت مذکور کلیه سهام بی نام شرکت باطل شده  تلقی می گردد.

   

  • نمونه آگهی دعوت سهامداران جهت تشکیل مجامع عمومی فوق العاده و عادی بطور فوق العاده در شرکتهای سهامی خاص بطور همزمان

بدینوسیله از کلیه سهامداران شرکت ………………………………………………….  سهامی خاص به شماره ثبت …………………………  و شناسه ملی ……………. دعوت به عمل می آید تا در جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت که در ساعت ……. مورخ ……………………….  و جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده که در ساعت ………………… در محل شرکت به نشانی: ………………………………………………… تشکیل می شود حضور بهم رسانند.
دستور جلسه مجمع فوق العاده



دستور جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده


 هیئت مدیره شرکت

  • نمونه متن آگهی دعوت شرکت برای کاهش اختیاری سرمایه

 آگهی کاهش سرمایه اختیاری شرکت…… به شماره ثبت …………………………. و شناسه ملی ……………………………….

به استناد ماده 192 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت به اطلاع بستانکاران می‌رساند جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ……………………. در مورخ …………………. تشکیل و بر طبق ماده 189 لایحه قسمتی از قانون تجارت با رعایت مقررات و نصاب‌های قانونی تصمیم به کاهش اختیاری سرمایه شرکت از مبلغ …………………… ریال منقسم به ……………… سهم ………..ریالی با نام به مبلغ …………………… ریال منقسم به …………….. سهم ……………ریالی با نام از طریق کاهش مبلغ اسمی سهام اتخاذ نموده است. لذا وفق ماده 193 لایحه اصلاحی قانون تجارت کلیه بستانکارانی که منشأ طلب ایشان قبل از نشر این آگهی است می‌توانند ظرف دو ماه از تاریخ نشر این آگهی اعتراض خود را کتباً به دادگاه عمومی استان ……… تقدیم نمایند.

هیئت مدیره شرکت

  • نمونه متن آگهی دعوت از هیات مدیره

      بدینوسیله از کلیه اعضا هیات مدیره شرکت ………………………………………………………………. سهامی خاص/ مسئولیت محدود به شماره ثبت ………………..و شناسه ملی: ………………. دعوت بعمل می آید تا در جلسه  هیات مدیره شرکت  که در ساعت ………………………  مورخ   …………………………..  در محل شرکت به نشانی: ……………………………………….. تشکیل می شود حضور بهم رسانند.

دستور جلسه


هیئت مدیره

  • نمونه متن آگهی دعوت شرکت از بستانکاران (سهامی خاص)

آگهی دعوت از بستانکاران شرکت …………………(سهامی خاص) به شماره ثبت………………. و شناسه ملی…………….. در اجرای ماده 225 اصلاحیه قانون تجارت از کلیه بستانکاران شرکت………………….در حال تصفیه (سهامی خاص) به شماره ثبت ………. و شناسه ملی ………..که آگهی انحلال آن در صفحه … روزنامه رسمی کشور به شماره ……. مورخ …. درج گردیده است دعوت به عمل می‌آید تا ظرف مدت حداکثر 6 ماه از تاریخ انتشار آگهی نوبت اول با ارائه مدارک مثبته ادعای خود به مدیر تصفیه آقا/ خانم ……..به شماره ملی: …………………………… و به شماره همراه ………….مستقر در آدرس……………………. کدپستی………………… مراجعه نمایند. بدیهی است شرکت و مدیر تصفیه در مورد هرگونه ادعای احتمالی که خارج از مدت فوق به شرکت منعکس گردد مسئولیتی نخواهند داشت.

مدیر تصفیه شرکت…………… (سهامی خاص) در حال تصفیه ـ آقای/خانم………….

  •  نمونه متن  آگهی دعوت شرکت از بستانکاران (مسئولیت محدود)

آگهی دعوت از بستانکاران شرکت …………………(مسئولیت محدود) به شماره ثبت………………. و شناسه ملی……………..

در اجرای ماده 225 اصلاحیه قانون تجارت از کلیه بستانکاران شرکت………………….در حال تصفیه (مسئولیت محدود) به شماره ثبت ………. و شناسه ملی …………. که آگهی انحلال آن در صفحه … روزنامه رسمی کشور به شماره ……. مورخ …. درج گردیده است دعوت به عمل می‌آید تا ظرف مدت حداکثر یک سال از تاریخ انتشار آگهی نوبت اول با ارائه مدارک مثبته ادعای خود به مدیر تصفیه آقا/ خانم ……..به شماره ملی:……………….. و به شماره همراه ………….مستقر در آدرس……………………. کدپستی………………… مراجعه نمایند. بدیهی است شرکت و مدیر تصفیه در مورد هرگونه ادعای احتمالی که خارج از مدت فوق به شرکت منعکس گردد مسئولیتی نخواهند داشت.

مدیر تصفیه شرکت…………… (مسئولیت محدود) در حال تصفیه ـ آقای/خانم…………..

  

از همراهیتان متشکریم

گروه مشاوران حقوقی پرشین ثبت ارائه دهنده خدمات ثبتی و حقوقی به متقاضیان در کوتاه ترین زمان می باشد، رضایت متقاضیان محترم، مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما از افتخارات این مجموعه می باشد.
راه های ارتباطی ما:

شماره تماس:

  • 09120330282
  • 02188594273

آدرس وبسایت

پست الکترونیکی:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شروع گفتگو
سلام! چطور میتونم کمکتون کنم؟