لوگو پرشین ثبت

ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان

جمهوری آذربایجان در قاره اروپا و بزرگترین کشور قفقاز به شمار می آید. همسایگان آذربایجان از جنوب، ایران از غرب ترکیه و ارمنستان، از شمال غربی، گرجستان و از شمال، روسیه هستند. باکو بزرگترین شهر و پایتخت آذربایجان است که در سواحل غربی دریای خزر واقع شده است. بسیاری از شرکت های موفق جهت گسترش فعالیت خود در عرصه بین المللی می خواهند اقدام به ثبت شرکت در آذربایجان نمایند. به دلیل وجود امکاناتی مانند، تحصیل، کار و زندگی کشور آذربایجان سرزمینی مناسب برای فعالان حوزه اقتصاد و سرمایه گذاران است.
ثبت شرکت در کانادا

   سرمایه گذاری در آذربایجان

سرمایه گذاری در آذر بایجان علاوه بر ثبت شرکت از طرق دیگری هم امکان پذیر است مانند:
  1. سرمایه گذاری با ایجاد اشتغال
  2. خرید ملک
  3. خرید مغازه
  4. خرید سهام
  5. از طریق سپرده بانکی
  6.  ثبت شرکت در آذربایجان که از این میان، ثبت شرکت از سایر سرمایه گذاری ها هزینه کمتری را شامل می شود و علاوه بر اخذ اقامت مزایای دیگری مانند افتتاح حساب بین المللی نیز دارد

  

مزایای ثبت شرکت در آذربایجان

دولت آذربایجان مزایای فراوانی را برای کسب و کارهای مختلف و حمایت ازآنها اجرایی نموده است، رشد اقتصادی و صنعتی بالای این کشور سبب ایجاد مشاغل مختلف در همه زمینه ها شده است. زیر ساخت های اقتصادی این کشور برای سرمایه گذاری بسیار مناسب می باشد . از مهمترین مزایای ثبت شرکت در آذربایجان میتوان به: 1- حمایت دولت آذربایجان از سرمایه گذازی خارجی 2- اخذ وام و تسهیلات بانکی برای کسب و کار های مختلف 3- اقامت دائم پس از ثبت شرکت در آذربایجان 4- تجارت آزاد پس از ثبت شرکت 5- امکانات متنوع در زمینه صنعتی، فرهنگی، کشاورزی، هنرو… 6- نیروی کارآزاد 7- افتتاح حساب بین المللی

 

شرایط ثبت شرکت در آذربایجان

  • وجود حداقل دونفر ( که میتوانند هر دو ایرانی باشند) و لزومی به شریک آذربایجانی نیست
  • 1 نفر مشاور که در ابتدای تاسیس نیاز به حسابدار نیست اما پس از طی روند ثبت باید حسابدار مشخص شود
  • سابقه کار موثر در زمینه موضوع شرکت برای اخذ مجوز
  • ارائه طرح تجارتی مرتبط که شامل: 1- اهداف کسب و کار 2- خلاصه کارهای اجرایی ابتدایی 3- برآوردهای مالی مثل هزینه نگهداری سالانه، تمکن مالی، هزینه ثبت شرکت 4- تعیین تیم مدیریت 5- نوع سهام شرکت و تعیین شرایط خرید سهام
  • در صورت ثبت شرکت در آذربایجان، اقامت یک ساله صادر می شود که برای سال دوم قابل تمدید است و پس از آن می توانید اقامت 3 ساله بگیرید
  •  خرید یا اجاره محل فعالیت در زمان تاسیس یا پیش از آن
  • وجود 5 کارمند تمام وقت آذری یا 10 شهروند این کشور به صورت پاره وقت (80 درصد کارکنان شرکت باید از شهروندان این کشور باشند)
ثبت شرکت در ارمنستان

قوانین ثبت شرکت در آذربایجان:

قوانین تاسیس شرکت در آذربایجان برای اتباع خارجی به جز در نوع شرکت ها تفاوت چندانی با شهروندان آن ندارد. پس از آن که اسناد و مدارک مورد نیاز تهیه شد، میزان سرمایه و اعضای آن باید معین گردد، پس از تعیین آدرس دفتر مرکزی و اخذ تاییدیه های قانونی شرکت به ثبت خواهد رسید.

   

انواع شرکت های قابل ثبت در آذربایجان

  1. شرکت با مسئولیت محدود (LLC): این نوع شرکت رایج ترین ثبت شرکت در آذربایجان است که با اهداف بازرگانی تاسیس می شود که در آن باید میزان سرمایه، آدرس قانونی شرکت، موضوع فعالیت و بانک جهت افتتاح حساب مشخص شود
  2. شرکت سهامی خاص: این نوع شرکت مانند شرکت سهامی خاص در ایران در مقیاس بزرگتر فعالیت می کند و 2 سرمایه گذار و دارا بودن هیات مدیره را شامل می شود. سرمایه شرکت سهامی خاص قابل نقل و انتقال و مبادله در عموم می باشد.
  3. شرکت سهامی عام: در این نوع شرکت هر سرمایه گذار می تواند بدون هماهنگی با بقیه سرمایه گذاران سهامش را به دیگری منتقل کند. تعداد سهامداران باید از 2 نفر بیشتر باشد و میزان سود و زیان هر شخص به اندازع میزان سهام اوست. هر شخصی که میخواهد در شرکت سهامی عام مشغول به کار شود باید مجوز بگیرد ولی موسس شرکت نیاز به اخذ مجوز ندارد
  4. شرکت سهامی با مسئولیت محدود: از نظر عملکرد و قاونین مشابه شرکت با مسئولیت محدود است با این تفاوت که امکان انتقال سهام و مبادله آنها در عموم وجود دارد. این شرکت توسط یک یا دو شخص اعم از حقیقی و حقوقی تاسیس می گردد و سرمایه آن بین سهامداران تقسیم می شود.
  5. تاسیس شعبه: شرکتهای تابعه یا شرکتهای نماینده قابلیت راه اندازی شعب داخلی در خود آذربایجان رادارند. که قادر به فعالیت جداگانه از شرکت مادر را دارد.
  6. شرکت تضامنی: شرکتی است که بین دو یا چندنفر با مسئولیت محدود تشکیل می شود
ثبت شرکت در ترکیه

  

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در آذربایجان

  • پاسپورت و ترجمه رسمی آن
  • اساسنامه شرکت و ترجمه رسمی آن
  • ارائه فرم سنوات اشتغال به کار در حدود موضوع شرکت
  • برگ تاییدیه سفارت آذربایجان در ایران
  • آدرس قانونی شرکت
  • افتتاح حساب در یکی از بانکهای آذربایحان
  • وکالتنامه وکیل
  • اخذ مجوز کار برای سایر افراد به جز موسس
  • طرح تجارتی (بیزینس پلن)
برای نوشتن بیزینس پلن باید موارد زیر در نظر گرفته شود
  1. اهداف کسب و کار و خلاصه کارهای اجرایی اولیه
  2. تعیین تیم مدیریت
  3. مشخص کردن نوع و میزان سهام و شرایط خرید سهام
  4. برآورد هزینه ها شمال: هزینه ثبت شرکت، هزینه نگهداری سالانه و ساپورت مالی برای ثبت شرکت

 

مراحل ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان به تجربه و تخصص نیاز دارد که در این راه گروه حقوقی پرشین ثبت راهنمای شما خواهد بود مراحل ثبت شرکت در آذربایجان عبارت است از:
  • تعیین نام و نوع شرکت با درنظر گرفتن فرهنگ و قوانین آذربایجان
  • تنظیم و تهیه اسناد و مدارک لازم
  • ارسال مدارک به اداره مالیات و اداره ثبت اسناد آذربایجان
  • پر کردن تقاضانامه تاسیس شرکت
  • افتتاح حساب بانکی و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز تاسیس شرکت (بسنگی به نوع شرکت انتخابی شما دارد)
  • اخذ تاییدیه های لازم باتوجه به نوع فعالیت شما
  • اخذ مجوز از نهادهای گوناگون با توجه به موضوع شرکت (صادرات و واردات، شهرداری، فروشگاه و…)

  

زمان ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان پس از تایید مدارک ارائه شده بین 3 تا 7 روز کاری خواهد بود و این زمان با هیچ روش و هزینه ای کوتاه تر نخواهد شد. زمان لازم برای فراهم کردن مدارک مورد نیاز ممکن است کمی طول بکشد.

  

هزینه ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان با توجه به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شرکا متغیر است. حداقل سرمایه مورد نیاز 2000 منات است که البته می توان بخشی از هزینه ثبت شرکت در آذربایجان را از طریق وام بانکی تامین نمود. هزینه ثبت شرکت در آذربایجان به نسبت سایر کشور ها پایین است و با توجه به ثبات اقتصادی آن محاسبات هزینه نوسان اندکی ندارد. هزینه حق الوکاله به صورت جداگانه طی قرار داد مشخص می شود که هزینه تمام شده آن است و در طول پروژه هزینه دیگری تحمیل نمی گردد.

  

ازهمراهیتان متشکریم گروه مشاوران حقوقی پرشین ثبت ارائه دهنده خدمات ثبتی و حقوقی به متقاضیان در کوتاه ترین زمان می باشد، رضایت متقاضیان محترم، مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما از افتخارات این مجموعه می باشد. راه های ارتباطی ما: شماره تماس:
  • 09120330282
  • 02188594273
آدرس وبسایت پست الکترونیکی:
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شروع گفتگو
سلام! چطور میتونم کمکتون کنم؟