لوگو پرشین ثبت

نحوه استعلام ثبت شرکت چگونه است؟

باتوجه به ازدیاد شرکت ها در ایران و تشابه نام ها با یکدیگر، برای کسب آگاهی در مورد نام شرکت، شماره ثبت شرکت، شناسه ملی شرکت، شعب شرکت، وضعیت انحلال شرکت، نوع شخص حقوقی، واحد ثبتی، آدرس پستی و تغییرات اعمال شده شرکت، روش های متفاوتی وجود دارد. همچنین امکان استعلام ثبت شرکت اینکه به نام شخصی حقیقی چند شرکت ثبت شده است وجود دارد. زیرا ممکن است که برای شخص شما شرکتهایی ثبت شده باشد که شما از آن مطلع نیستید و خلاف قوانین مربوطه به ثبت رسیده است و یا از شرکتی که طرف مقابل شماست، تنها نام مدیرعامل و یا شخصی از هیات مدیره آن را به خاطر دارید.
همچنین با مراجعه به سایت روزنامه رسمی به نشانی www.rrk.ir میتوانید به آگهی های تاسیس و تغییرات شرکت از آخرین تغییرات روز تا ده سال قبل دسترسی پیدا کنید. (در خصوص نحوه استعلام ثبت شرکت و استفاده از خدمات روزنامه رسمی در ادامه مقاله توضیح داده خواهد شد)

نحوه استعلام ثبت شرکت - پرشین ثبت

راه های مختلف برای استعلام ثبت شرکت

برای استعلام مشخصات شرکت راه های مختلفی وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

  1. استعلام ثبت شرکت از طریق نام شرکت
    هنگامی که از شرکت مورد نظر تنها نام آن را به خاطر دارید، برای استعلام آدرس، شماره ثبت، شناسه ملی، تاریخ ثبت، آخرین به روز رسانی های صورت گرفته و نوع شرکت به سایت شناسه ملی به نشاتی http://www.ilenc.ir/ مراجعه نمایید در صفحه باز شده در سمت راست در قسمت نام شخصیت، اسم شرکت را به طور کامل وارد نمایید و تصویر امنیتی را مطابق شکل درج کنید و سپس دکمه جستجو را بزنید.
    در صورتیکه شرکت شما دارای شعبی باشد به همراه شرکت اصلی به ترتیب لیست نمایش داده خواهد شد.
    نکته: اگر از نام شرکت مورد نظر تنها یک یا دو کلمه به خاطر دارید با وارد کردن آن، در قسمت نام شخصیت، لیستی از شرکتهایی که کلمه مورد نظر شما را در نام خود دارند نمایش داده می شود که می توانید نام انتخابی و مورد نظر خود را از آن لیست پیدا کنید.
  2. استعلام نام شرکت از طریق شماره ثبت و یا شناسه ملی
    اگر از شرکت مورد نظر خود، شماره ثبت یا شناسه ملی و یا هر دو را به خاطر دارید می توانید با مراجعه به سایت شناسه ملی به نشانی http://www.ilenc.ir/ و درج شماره ثبت / شناسه ملی و پس از آن وارد نمودن تصویر امنیتی خواسته شده به اطلاعات و مشخصات اجمالی از شرکت شامل آدرس، کدپستی، وضعیت انحلال، تاریخ تاسیس و نوع شخصیت حقوقی دسترسی داشته باشید.
    نکته: ممکن است برای دو شرکت یک شماره ثبت وجود داشته باشد اما شناسه ملی هر شرکت تنها به همان شرکت اختصاص دارد؛ لذا درخصوص شرکت های قدیمی می بایست هنگام ورود شماره ثبت، در لیست ارائه شده توسط سامانه به تام شخصیت حقوقی توجه نمایید.
  3. استعلام شرکت های ثبت شده به نام یک شخص
    برای استعلام شرکت موردنظر به سامانه روزنامه رسمی کشور به نشانی WWW.RRK.IR مراجعه نمایید و در قسمت آگهی های قانونی وارد شوید سپس در صفحه مورد نظر در قسمت نام شرکت/ متن آگهی نام شخص مورد نظر را وارد نمایید و دکمه جستجو را بزنید
    پس از آن، لیست آگهی های قانونی اعم از آگهی های ثبت شرکت و ثبت مالکیت معنوی که در آن اسم آن شخص وجود دارد نشان داده می شود. در قسمت جدید/ آرشیو میتوانید سال مورد نظر را به نسبت جدید بودن و یا آگهی های ده سال قبل پیدا کنید.
  4. استعلام اطلاعات و تغییرات شرکت در روزنامه رسمی
    باتوجه به اینکه هر شخص حقوقی به نسبت نوع شخصیت خود (اعم از خاص، محدود و موسسات) ممکن است در طول حیات شرکت و بر حسب قوانین مربوطه در اساسنامه هر شرکت، تغییراتی داشته باشند؛ پس از ثبت تغییرات مربوطه در سازمان ثبت شرکتها، آگهی مربوط به شرکت را در روزنامه رسمی کشور و روزنامه کثیرالانتشار شرکت درج می نمایند که نسخه های فیزیکی از آن به نشانی شرکت از طریق پست ارسال می گردد و در اختیار شرکت قرار می گیرد.
    همچنین لیستی از آگهی های تغییرات شرکت در سایت روزنامه رسمی کشور به نشانی www.rrk.ir دربخش آگهی های قانونی وجود دارد که اشخاص ثالث می توانند از آن اطلاع پیدا کنند.
    برای دسترسی به آگهی های تاسیس و یا تغییرات شرکت در سایت فوق، وارد بخش آگهی های قانونی شوید و با درج یکی از گزینه های موجود (نام شرکت، شماره ثبت، نوع آگهی و… ) و زدن گزینه جستجو می توانید آگهی های مورد نظر را مشاهده و چاپ کنید و در صورتی که بخواهید به آگهی های قدیمی تر دسترسی داشته باشید در قسمت جدید / آرشیو گزینه سال 95 و قبل را انتخاب نمایید.
    نکته: در صورتی که در سایت روزنامه رسمی ثبت نام کرده باشید و آگهی مورد نظر را با حساب کاربری خود پرداخت نموده باشید همواره می توانید نسخه امضا شده آن را که دارای امضا و مهر الکترونیکی روزنامه رسمی کشور است داشته باشید و در غیر اینصورت برای دانلود فایل امضا شده آگهی می بایست هزینه فایل مربوطه را از طریق حساب سایت (درصورت ثبت نام) و یا از طریق پرداخت آنلاین، پرداخت نمایید.

همچنین بخوانید:

ثبت لوگو و علامت تجاری

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شروع گفتگو
سلام! چطور میتونم کمکتون کنم؟